Ring til os

Du kan tale med os om alt, der handler om børn og unges liv på nettet

Ring til os på 2927 0101 

På SletDet rådgiver vi børn og unge under 18 år, der er blevet udsat for en digital krænkelse eller en anden ubehagelig oplevelse online. Vi rådgiver også forældre, fagpersoner eller andre voksne, der henvender sig om et barn eller ung.

Er du over 18 år? Så kan du kontakte StopChikane, der er et rådgivningstilbud til alle personer over 18 år, der er udsat for digital vold og digitale krænkelser

Åbningstider

  • Mandag kl. 11-20
  • Tirsdag kl. 11-20
  • Onsdag kl. 14-20
  • Torsdag kl. 14-20
  • Fredag kl. 14-17

Der kan være afvigelser fra åbningstiderne i forbindelse med feriedage og helligdage.

Åbningstider mellem jul og nytår: 

Mandag d. 23. december kl. 13-16
Tirsdag d. 24. december: Lukket
Onsdag d. 25. december: Lukket
Torsdag d. 26. december: Lukket
Fredag d. 27. december kl. 13-16

Rådgivningen holder åben som normalt igen fra 2. januar 2025. 

Værd at vide, når du ringer til SletDet Rådgivningen

  • På telefonen behandler vi din henvendelse fortroligt, og vores rådgivere har tavshedspligt. Det betyder, at vi ikke fortæller om din sag til andre.

  • Hvis du foretrækker at være anonym, kan du kontakte os på chat. På vores chat er du 100% anonym.

  • Du kan også ringe anonymt ved at indtaste #31# før vores telefonnummer. Det betyder, at vi ikke kan se dit telefonnummer, hvis du ringer til os på følgende nummer: #31#29270101. 

  • Vores rådgivere har underretningspligt. Det betyder, at vores rådgivere ifølge loven skal fortælle det til kommunen eller politiet, hvis de bliver bekymrede for dig (fx hvis du fortæller, at du bliver udsat for vold eller omsorgssvigt).

  • Vi indsamler data om alder og køn fra de personer, som kontakter os. Det gør, at vi kan danne os et billede af, hvem, der er udsat for ubehagelige oplevelser online.

Vores rådgivere er klar til at hjælpe dig med din digitale problematik. Alle rådgiverne arbejder i Red Barnet og er uddannede i at kunne lytte og besvare dine spørgsmål.

Rådgiverne har alle et indgående kendskab til de svære situationer, der kan opstå på nettet. Læs mere om rådgiverne.

På telefonen kan vi hjælpe, hvis du har oplevet noget på nettet, som du ikke ved, hvordan du skal håndtere. Det kan fx være:

  • Hvis du har oplevet noget ubehageligt, når du har skrevet med andre på nettet.

  • Hvis du har været ude for mobning og krænkelser på nettet.

  • Hvis du har haft en oplevelse, som er svær at gå med alene.

Red Barnet skal følge databeskyttelsesloven og GDPR. Det betyder, at Red Barnet skal fortælle dig, hvilke personoplysninger, vi har om dig (det kan fx være navn eller mailadresse), samt oplyse dig om, hvilke rettigheder du har, når vi håndterer dine data. Læs mere om dine rettigheder, vores databehandling og persondatapolitik her.

Hos SletDet Rådgivningen

  • Lytter, støtter og anerkender vi dig.
  • Giver vi konkret viden om dine rettigheder og relevant lovgivning.
  • Støtter og hjælper vi dig med at få talt med en voksen i det nære netværk. 
  • Hjælper vi dig med at anmelde materiale til sociale medier samt mindske spredning af krænkende materiale. 
  • Vejleder vi dig i, hvordan sager anmeldes til politiet, hvis der er behov.