Få hjælp til Momio her
Her kan du få hjælp til at:
- Anmelde et opslag
- Anmelde eller blokere en bruger
- Anmelde en besked
- Løse et problem fx med din profil
- Håndtere hacking
- Slette din profil
OBS: Der kan være lidt forskel på, hvordan appen ser ud afhængig af, hvilken type telefon, computer eller udgave af appen du bruger.
Anmeld et opslag
For at anmelde et opslag, skal du gøre sådan her:
- Klik på den lille stjerne, hvor der står ‘Anmeld’ under opslaget (⭐)
- Vælg en kategori for din anmeldelse
- Skriv evt. noget i feltet, hvor der står ‘Skriv din anmeldelse her’, om hvorfor du anmelder det
- Klik på ‘Anmeld’
Anmeld eller bloker en bruger
Hvis du vil anmelde eller blokere en bruger, skal du gøre sådan her:
- Klik ind på den bruger, som du ønsker at anmelde eller blokere
- Klik på tandhjulet øverst i midten (⚙)
- Vælg enten ‘Anmeld’ (⭐) eller ‘Blokér’ (🚫)
- Hvis du vælger ‘Anmeld’ skal du vælge en kategori (fx ‘spørger efter kodeord’) og så klikke på ‘Anmeld’
- Hvis du vælger ‘Blokér’ skal du klikke ‘Ja’ for at bekræfte
- Nu er profilen anmeldt eller blokeret
OBS: Hvis du blokerer en person, kan personen ikke længere skrive til dig.
Anmeld en besked
Når du er venner med nogen på Momio kan I chatte sammen (kun med emojis). Hvis du modtager en ubehagelig besked kan du anmelde den sådan her:
- Gå ind i samtalen hvor der er en besked du vil anmelde
- Klik på stjernen ved beskeden, hvor der står ‘Anmeld’ (⭐)
- Vælg en kategori for din anmeldelse
- Klik på ‘Anmeld’
- Beskeden er nu anmeldt
Få hjælp til et problem
Du kan få hjælp via din profil. Det gør du sådan her:
- Gå ind på din profil
- Klik på tandhjulet (⚙)
- Klik på ‘Hjælp’
- Nu står alt på engelsk. Få måske en voksen til at hjælpe dig.
- Klik fx på ‘Another user was mean to me’ (en anden har været tarvelig ved mig)
- Klik på ‘Ask for help’ i bunden
- Skriv din e-mail, dit brugernavn og forklar så godt du kan, hvad problemet er. Få evt. hjælp af en voksen.
- Klik på send
Hacking
Er du blevet hacket på Momio og har derfor ikke længere adgang til din konto, skal du kontakte Momio på [email protected].
Forklar situationen så godt som muligt og medsend dit brugernavn. Få evt. hjælp fra en voksen.
Hvis du stadig har adgang til din konto kan du også ændre dit kodeord sådan her:
- Gå ind på din profil
- Klik på tandhjulet ()
- Klik på ‘Ændre kodeord’ (🔒)
- Indtast dit nye kodeord to gange
- Klik på ‘send’
- Dit kodeord er nu ændret
Slet profil
Vil du slette din profil på Momio, skal du gøre sådan her:
- Klik ind på din profil
- Klik på tandhjulet ()
- Vælg ‘Konto’
- Scroll ned i bunden af siden og vælg ‘Slet kontoen (dit brugernavn)’
- Indtast dit kodeord
- Du har nu slettet din profil
OBS: Du har ikke mulighed for at genaktivere din profil.
Siden er sidst opdateret d.18-01-2023